roaccutanekullan.blogspot.com

22 Eylül 2014 Pazartesi

ROACCUTANE BİTELİ BİR SENE OLDU :))))

Uzun bir aradan sonra tekrar merhabalar :)
 
Evet tam olarak bir sene önce bu ilacı bitirdim, bıraktım.
10 ay kullandım ve üzerinden de bir sene geçti.
Sonuçlardan bahsedeyim.
 
Öncelikle yüzüme bir güzellik geldi sormayın :)
Herkes bunu söylüyor.
Yüzüm zaten beyazdı iyice akça pakça bir yüze kavuştum.
İlaç kullanırken yüzümde oluşan kızarıklıklar tamamen geçti.
 
Hiç bir sivilce izim kalmadı çok şükür.
Ben ilaç kullandığım müddetçe sivilcelerimi yolmamaya çalıştım.
Bir iki tane elimden kaçtıysa da şükür ki iz kalmadı.
 
Siyah noktalarım bir iki aydır çıkar gibi oldular.
Bazen onları sıkıyorum.
Ama ilaç kullanmadan önceki miktarla kıyas edilemez.
Yani az sayıda siyah noktam çıkıyor burnumda o da.
 
Sivilce bir senedir herhalde en fazla 3-5 tane çıkmıştır.
Onlar da minik bir iki günde geçen sivilcelerden.
Regl döneminde veya çok yağlı yediğimde olmuştur onlar da.
Yani sivilceler tekrar çıkmıyor diyebiliriz arkadaşlar.
 
Benim yüzümde çok tüy yoktu. Hiç almadım aldırmadım.
Ama sanki ilaçtan sonra bıyık bölgemde biraz tüylenme oldu.
Ama yine de alınacak kadar değil. Almıyorum.
Onu belirteyim.
 
Ellerim dudaklarım ve gözlerimin kuruması kısmi olarak hala devam ediyor.
Yaşadığım yer çok kuru bir yer bence ondan.
Krem olarak veya başka kozmetik malzemesi olarak hala
Bepanthol kremden başka bir şey kullanmıyorum.
Yüzümü Dalinle yıkıyorum.
Başka hiçbir kozmetik ürün kullanmıyorum.
 
Mutlaka güneş kremi her gün sürüyorum. Avene 50 faktör.
Çok güneşe çıkmıyorum.
Çıksam bir şey olur mu bilmem ama
ben güneşi sevmediğim için çıkmıyorum.
 
Bloga yüzlerce yorum yazıldı. Teşekkür ederim :)
Hepsini okuyarak yayınlıyorum.
Cevap vermememin nedeni
zaten her bir soruya cevap olarak bir yazım var.
Blogu okumak yerine herkes kendine özel cevap bekliyor.
Bu da tekrara neden oluyor.
O yüzden sorularınızın cevabını blogdaki yazıları
gün gün okursanız bulabileceğinizi tekrar ifade edeyim :)
 
Son olarak yorumlarda sorulan ama
benim şimdi cevaplayabileceğim soruya gelelim.
Bir efsane daha yalan oldu.
Yani bu ilacın kısırlık yaptığı efsanesi yalanmış.
Ben hamileyim :))))
 
Bebek istiyorduk zaten.
İlacın etkilerinin geçmesi için en az 6 ay beklemek gerekiyor.
Ben Ekimden Temmuza kadar
bebek olmasın diye gereken önlemeleri aldım.
Garanti olsun diye 10 ay bekledim.
Ve çok şükür Allah'ıma, istediğimiz ilk ay bebeğimiz oldu.
Allah herkese nasip etsin.
 
Evet arkadaşlar,
çoğunuz kullanmaya başlasam mı diye düşünüyor,
çoğunuz kullanıyor ama etkilerinden rahatsız,
çoğunuz sabırsız sonuca ulaşmaya çalışıyor.
Sizi çok iyi anlıyorum.
Çünkü ben bu dönemleri atlattım.
 
Ben diyorum ki keşke çok önceden kullansaydım da
gençliğim daha güzel geçseydi :))
 
Sabredin azmedin dikkat edin, sonuç güzel olacak!
Hepinize sağlıklı günler diliyorum.
Bu vesileyle bebeğim ve benim için güzel dualarınızı bekliyorum.
Hoşça kalın!
 
 

1 Ekim 2013 Salı

(: ROACCUTANE GÜNLÜĞÜM :)

MERHABALAR,

Bloguma hoş geldiniz :)

Bu blogda toplam 36 ayrı günde yazdığım yazı var.

9 aylık sivilce tedavi sürecimin her aşamasını

tüm detayları ile burada paylaştım.

 

İlaca nasıl başladığımdan tutun da

ilk günler neler yaşadığıma,

tedavi boyunca hangi ürünleri kullandığıma kadar,

yaşadığım olumsuzlukların üstünden gelme çabalarımdan,

sizlere tecrübelerimden yararlanarak verdiğim tavsiyelere kadar....

Burada ROACCUTANE ve eşdeğeri diğer ilaçların

tedavi sürecine dair

her şeyi okuyabilirsiniz.

 

Bu bloğu yazma sebebim,

ilaç hakkında tam ve detaylı bir blog arayıp da bulamamamdı.

Artık sizin böyle bir sorununuz kalmadı.

 

Yazdıklarımın size faydası olacağını düşünüyorum.

Lütfen günlerine göre kendi tedavinizi takip edin.

O günlerde ben ne yazmışım diye bakın...

Sağ tarafta aylara göre yazılarım listelenmiş durumda...

 

Ve yorum bölümünden soru soran

diğer arkadaşlarla da yardımlaşabilirsiniz.

Ben de cevap vermeye devam edeceğim inşallah :)

 

Bunların dışında önemli yazılarıma aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

 

Roaccutane kullanmaya nasıl başladım? Tıklayın....

 

İlk aylarda yaşanan KUSMA DÖNEMİ üzerine yazdıklarım için TIKLAYIN!

 

Kullandığım Ürünleri fotoğraflı ve detaylı görmek için Tıklayın!!!

 

Göz Bulanıklığı Sorunu İçin Yazdıklarımı Okumak İçin Tıklayın!!!

 

Roaccutane Tedavim nasıl sona erdi? Tavsiyeler için TIKLAYIN!!!

 

Hepinize güzel, sağlıklı, mutlu bir hayat diliyorum...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROACCUTANE TEDAVİM BİTTİ. UZATMALARI OYNUYORUM :)

Merhabalar,
 
Bugün itibari ile hesaplanan dozuma göre
 tedavim bitmiş bulunuyor :)
 
Gerçekten inanmıyorum.
Çünkü benim tedavim bir hayli uzun sürdü.
6 ayda biter düşüncesi ile başladığım bu yolculuk
tam 8 buçuk ay sürdü.
Ve ben kutuda kalan 15 adet ilacı da içeceğim için
aslında tam 9 ay kullanmış olacağım.
 
Doktor şimdi dozu tamamladın,
ister bırak istersen kutuyu bitir dedi.
Ben de elime bu fırsat bir daha geçmez,
on beş gün fazla kullansam belki daha iyi olur diye düşündüm.
Ve devam ediyorum.
 
Aslında son 3-4 gündür gözlerim fena durumdaydı.
Vampir gibi kıpkırmızıydı.
Kan oturmuştu gözlerime ve ben ilacı bırakmayı düşündüm.
 
Bugün göz doktoruna gidip muayene oldun,
gözüm de biraz düzelmişti.
Bana yeni gözyaşı damlası ve başka bir damla daha verdi.
 Şimdi durumum daha iyi.
Ona da danıştım, gözümde kalıcı bir hasar olur mu diye, hayır dedi.
15 gün daha idare edersin dedi.
İşte böyle... İlacın son 15 günü uzatmaları...
 
Nasıl geçti tedavim... Hem hızlı, hem de ağır çekimde.
Türlü türlü şeyler yaşadım..
Göz bulanıklığının dibine vurdum.
Bel, bacak ağrısı, eklem ağrısı...
Yüzümün dökülmesi...
Burnumun kuruması kanaması..
Dudaklarımın çatlaması, kuruması...
Ellerimin egzema gibi olması...
Saçlarımın önce dökülmesi, sonra güzelleşmesi...
Neler neler...
Sonuç çok güzel ama...!!!
 
SİYAH NOKTA YOK, SİVİLCE YOK...
BEBEK GİBİ PÜRÜZSÜZ BİR CİLT...
YAĞLANMAYAN SAÇLAR....
Sabreden derviş muradına ermiş :)))
 
İnşallah şu anda bu yazıyı okuyan
tüm sivilceden dertli arkadaşlar da iyileşir
ve bana da dua eder :)
 
Sizlere tavsiyem,
 
BOL SU İÇİN!!!
 
GÜNEŞE ÇIKMAYIN!!!
 
YAZ-KIŞ, SABAH AKŞAM, EVDE VEYA DIŞARIDA
HER ZAMAN GÜNEŞ KREMİ KULLANIN!!!!
 
İLAÇLARI ZAMANINDA TOK KARNA İÇİN!!!
 
AŞIRI YAĞLI YİYECEKLERDEN,
ŞEKERLİ ASİTLİ GIDALARDAN,
KIZARTMALARDAN UZAK DURUN!!!
 
HER AY KAN TAHLİLİ YAPTIRIN,
ÖZELLİKLE KARACİĞERLE İLGİLİ BİR SORUN OLMAMASI İÇİN
DOKTORA HER AY GİDİN!!!
 
AYNALARLA İLK AYLAR İLGİLENMEYİN!!
 
DUDAKLARINIZA BLİSTEX SÜRÜN, KAN REVAN İÇİNDE GEZMEYİN!!!
 
HAVUZA, HAMAMA, AĞDAYA, MASAJA, LAZERE, CİLT BAKIMINA VS. GİTMEYİN!!!
 
YÜZÜNÜZE KİMYASAL CİLT BAKIM ÜRÜNÜ KULLANMAYIN!!!
 
HAMİLE KALMAYIN!!!
 
İYİ ARKADAŞLARLA TAKILIN!
 
MORALİNİZİ YÜKSEK TUTUN!!!
 
HER HAFTA FOTOĞRAFINIZI ÇEKİN VE İLERLEMELERİ KAYDEDİN!!!
 
UMUDUNUZU KAYBETMEYİN!!!
 
VEEEE SABREDİN, AZMEDİN, DUA EDİN!!!
 
 
Allah yardımcınız olsun...
 
Hoşça kalın!
 
 
 
 
 
 
 

14 Eylül 2013 Cumartesi

ROACCUTANE 8. AY BİTTİ ! SON AYIMA GİRDİM !!!

Merhabalar,
Cuma günü doktora gittim. Hem cildiyeye hem de göz doktoruna.
Cildiye doktoru daha önce hesap yapmıştı.
15 gün daha kullanırsam dozumu tamamlamış oluyorum.
Tahlil için kan verdim ama sonuçlar pazartesi çıkacak.
İnşallah tahlillerim iyi çıkar.

Allah'ın izniyle 15 gün sonra tedavim bitiyor.
Doktor bir aylık ilaç yazdı.
Hepsini kullanabilirsin ya da
on beş gün sonra bırakabilirsin, sana kalmış dedi.
Benim gözlerim çok rahatsız olduğu için
bilmiyorum hepsini kullanır mıyım?
15 gün sonraki durumuma bakıp, öyle karar vereceğim.

Göz doktoru da gözünde kuruma var,
çok kırmızı değil dedi.
Gözyaşına devam...
Başka damla vermedi.
 
"Peki Roaccutane bitince gözüm düzelir mi,
Bulanık görme geçer mi?" diye sordum.
"Geçmesi lazım zamanla" dedi.
"Eğer geçmezse ilacın bitince
işte o zaman gel muayeneye" dedi.
 
Şimdi son ayıma girmenin mutluluğuyla beraber
bazı endişelerim de oluyor tabi.
Acaba tekrar sivilce çıkacak mı?
Gözüm düzelecek mi?
Saçlarım gene yağlanacak mı?
 
İnşallah olumsuz bir şey yaşamam.
 
Evet arkadaşlar, nasıl geçti bilmiyorum ama
sona yaklaştık....
8 ayı devirdim.
Darısı bu ilacı kullananların ve kullanacakların başına :)
Ben sıramı savdım :p
 
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.
 
Yorumlarınız ve sorularınız için
aşağıdaki yorum bölümünü kullanabilirsiniz.
Lütfen yorumlar için takma da olsa bir isim yazın. :)
 

2 Eylül 2013 Pazartesi

ROACCUTANE KULLANIRKEN GÖZ KURULUĞU-GÖZ BULANIKLIĞI!!!

Selam millet,
Şu an çok iyi göremesem de ekranı,
yazmaya çalışacağım ;)
Malum Roaccutane'ın son ayında sayılırım
ve acayip bulanık görüyorum.
 
Ben bir buçuk sene önce lazer ameliyatı oldum ve
göz numaram sıfırlandı.
Yani gerçekten mükemmel görüyordum.
Şu anda uzağı seçemiyorum :(
Gece mesela araba ışıkları birbirine giriyor.
Araba kullanırken tehlikeli :(
 
Bir de ışığa karşı çok duyarlı oldum.
Perdeler evde hep kapalı...
Koca tatilde güneş batmadan hiç dışarı çıkamadım.
TV izlerken, telefonuma bakarken, bilgisayar kullanırken
hep ışığını kısıyorum. Gözüme çok kötü giriyor beyaz ışıklar..
Hatta kapalı beyaz perdeye bile bakamıyorum.
Önünde biri oturuyorsa yüzünü göremiyorum.
Gece ışık kapalı oturuyorum.
 
Bir de tabi yoğun şekilde kuruluk var.
Refresh göz yaşı damla tıpkı Blistex lipstickim
gibi yastığımın altında, cebimde, çantamda.
 
Sabah uyanınca gözümü damla damlatarak açıyorum.
Çok acıyor yoksa.
Birbirine yapışıyor göz kapaklarım.
Hatta gece uyanıp damlattığım bile oluyor.
 
Artık öyle alıştım ki, gözüm kapalı, karanlıkta,
her şekilde damlatabiliyorum gözüme.
Eskiden kırpıştırmaktan yapamazdım :)
 
Gözümde bir kaç kez arpacık çıktı.
Kuruluktan enfeksiyon kaptı.
Sanki gözüme kırmızı kalem çekmişim gibi.
Çok kanlanıyor, şişiyor...
Göz doktorum bir kaç kez başka bir damla verdi, o ilaçtı.
Onu kullandım.. Kullandığım sürece daha iyi oluyordum.
Ama doktor o ilaçları çok tekrarlamak da uygun değil dedi.
O yüzden bir aydır falan sadece gözyaşı kullanıyorum.
 
Az kaldı Roaccutane'ın bitmesine, dayanmak zorundayım.
Şimdi bırakamam ilacı..
Bunca emeğe yazık olur..
Doktor ilaçtan sonra gözümün düzeleceğini söyledi.
İnşallah öyle de olur...
 
Şunu çok net söyleyebilirm ki;
7 buçuk aydır Roaccutane kullanıyorum
ne kuruluk, ne kusma dönemi, ne başka bir şey
beni bu göz bulanıklığı kadar rahatsız etmedi...
İnşallah her şey düzelir yakın zamanda...
Hepinize sağlıklı günler...
 
Not: Göz ne kadar önemliymiş ya Allah görmeyenlere acil şifalar versin...!

Yorumlarınızı aşağıya bekliyorum... :) 

ROACCUTANE "KUSMA DÖNEMİ" SORUNU!

Merhaba arkadaşlar,
Yorumlarda sıkça sorulan ve merak-endişe edilen dönem
kusma döneminden bahsetmek istiyorum.
 
İlaçtan hiç haberi olmayan bir arkadaş bu "kusma dönemi"ni
normal kusma-istifra şeklinde anlamıştı çok gülmüştük :)
Tabi ki öyle bir şey değil!

Roaccutane tarzı ilaçları kullanırken belli bir dönemde yaklaşık
1.ve 2. ayda gerçekleşen bir kaç hafta süren, genelde 2. ayın sonunda biten
 sivilcelerin artma durumuna
"kusma dönemi" deniyor.
Bu dönem bazılarında çok hafif geçerken,
bazılarında ise aşırı şekilde
sivilce çıkması ile moral bozabiliyor.
 
Açıkçası benimki nasıl geçti diye düşünüyorum....
O aylarda yazdıklarıma da günlüğümden bakarsanız göreceksiniz,
çok da dayanılmayacak bir şey değil...
Fotoğraflarıma şimdi baktığımda "ooo çok kötüymüş" desem de
o şimdiyle kıyasladığım içindir.
Çünkü şimdi yüzümde bir sivilce bile yok maşallah ;))
 
Kusma döneminde sivilcelerim taksit taksit çıkmıştı.
Mesela bugün alnımda, yarın çenemde, öbür gün yanağımda...
Derken ilk çıkan sivilce geçiyor, onun yerine başka bir yerde
yeni bir sivilce çıkıyordu.
Ve kocaman kırmızı oluyor, sonra beyaz oluyordu.
Ertesi gün patlayacak diye düşünürken patlamadan
yine kırmızı ve sönmüş olduğunu görünce şaşırıyordum.
 
Aynı yerden iki kez sivilce çıkmıyordu. Ve çok çabuk geçiyordu.
Deri sürekli döküldüğü için, cilt kendini yeniliyordu.
 
Siyah noktalarım da bu dönemde coştular,
pıtır pıtır elimle hissediyordum.
Ve bir gün banyo sonrası, dayanamadım hafif bir
sıkma ile hepsinin elime geldiğini gördüm.
Ve bir daha da o çıkan yerlerde siyah nokta çıkmadı.
Çok derin siyah noktalar son aylarda geçti.
Sakın geçmeyecek bu diye düşünmeyin.
Hepsi sırayla geçiyor.
 
Ben böyle bir dönem atlattım. Açıkçası kimin ne dediğini umursamadım.
Her gün 8-5 çalıştığım bir işim var.
Oda arkadaşlarım da destek oldu.
Soranlara da ilaç kullanıyorum geçecek dedim.
O günlerde bana acıyan yüzlerle bakanlar,
şimdi "ayy porselen gibi olmuş yüzün" diyorlar :))
Demek ki neymiş, bir kaç ay sabredip bu sorunlardan
ALLAH'IN İZNİYLE kurtulabilirmişiz :)
 
Tüm sivilceden dertlenen arkadaşlara duyurulur ;)
Bu yaşa kadar boşa çekmişim bunca azabı...
 
 
 Yorumlarınızı bekliyorum...
 

21 Ağustos 2013 Çarşamba

ROACCUTANE İLE BİRLİKTE KULLANDIĞIM DİĞER ÜRÜNLER :)

Merhaba arkadaşlar,
Bildiğiniz gibi Roaccutane kullanırken bir çok yan etkiye maruz kalıyoruz.
 
Bunlardan en belirginleri, dudak kuruluğu, göz kuruluğu, burun kuruluğu,
yüz kuruluğu... yani bilumum kuruluk :))))
 
Bunun yanı sıra saç dökülmesi de ilk aylarda yaşadığım bir sıkıntıydı.
Şu an yoğun olarak yaşadığım sıkıntı ise bulanık görme :(
 
Bir de tabi kemiklerin ağrıması var...
 
Bunların önüne geçmek için deneme yanılma yöntemi ile bulduğum ve artık
her gün dikkatle ve özenle kullandığım ürünleri size fotoğraflı olarak göstereyim istedim.
Çünkü bir çok yorumda bunlar soruldu.
 
Ve ben de ilk zamanlar ne kullanacağımı bilemediğim için akıl danışıp duruyordum.
İnşallah size yardımı olur :)
Başlıyorum...

1- İlk fotoğraf tabi ki, kullandığımız başlıca ilaç ROACCUTANE :)
Roaccutane'ı ilk ay 20 mg. kullandım... Sonraki aylarda hep 30 mg. kullandım...





2-  Yüz kuruluğu için kullandığım BEPANTHOL KREM,

Dudak kuruluğu için kullandığım BLISTEX MAVİ KAVANOZ VE LİPSTİCK,

Burun kuruluğu için kullandığım BEPANTHOL MERHEM,

Güneş lekelerinden sakınmak için kullandığım güneş kremi AVENE 30 FAKTÖR...



3- Elimde oluşan kaşıntılı küçük küçük kırmızılıklar için kullandığım doktorumun yazdığı iki ilaç.
Biri MOMECAN merhem,  diğeri nemlendirici EXCİPİAL LİPO.
Haftalarca geçmeyen bu egzamaya benzeyen şey bu ilaçlarla bir iki günde geçti.
Nemlendiriciyi elim ve kolum için kullanıyorum hala.



4- Yoğun göz kuruluğum için kullandığım iki gözyaşı damlası. Biri ARTELAC. Kutuda 30 tane minik damla var. Her bir damla 24 saat içinde kullanılmalı, bitmese de atılmalı. 35 lira civarı.
Diğeri ise REFRESH. 3 ay kullanılabiliyor. Normal damla şeklinde. Fiyatı daha uygun 10 lira civarında sanırım.


5- Saçım ilk aylarda çok dökülüyordu ve eskiden çok yağlıydı. Bir gün bile dayanmazdı.
Şimdi saçım gayet gür, dökülmüyor ve tertemiz duruyor, yağlanmıyor.
Saçım için BİOBLAS STRESTEN ZAYIFLAMIŞ SAÇLAR İÇİN kullanıyorum.
DALİN'i ise gözlerim için kullanıyorum. Doktorumun önerisi.. gözlerimi DALİN'le yıkıyorum.



6- Tüm kullandığım ürünlerin toplu fotoğrafı da aşağıda.
Fotoğrafta olup da yukarıda bahsetmediğim FASTJEL ve FİTO KREM var.
FASTJEL'i ağrılarım olduğunda belim ve bacaklarıma sürüyorum.
FİTO KREM'i ilk ay doktor yazmıştı. Dudaklarım için vermişti. Çok kullanmadım açıkçası.
Dudak derisini kalınlaştırıyor ve çatlaklara iyi geliyor.


 
İnşallah size de yardımı olur.
Yorumlarınızı yine bekliyorum :))
Hoşça kalın...
Hepinize tertemiz bir cilt diliyorum :)

16 Ağustos 2013 Cuma

ROACCUTANE 7. AY BİTTİ!!! :)

Merhaba Arkadaşlar,
Dün itibariyle 7. ayımı bitirdim ve dün doktorum 8. ayımın ilaçlarını aldım.
Böylelikle son bir buçuk ayım kalmış oluyor :)
Artık sona yaklaştım Allah'ın izniyle çok mutluyum ;)
 
Bloga bir çok yorum bırakıldı onlar için ayrı ayrı hepinize çok teşekkür ediyorum.
Çeşitli sorular sorulmuştu, yardım edebildiysem ne mutlu :)
 
Diğer yazılarımı da okursanız daha ayrıntılı anlattığım için size daha faydalı olacaktır.
 
 
Yüzümün durumuna gelecek olursak. Gayet güzel.
Sivilce yok, pürüzsüzlük devam ediyor :)
Maşallah diyelim :) Tek kalan kırmızılık. O da zaman zaman çoğalıyor.
Hava sıcak olduğu için normal... Güneşte hemen hemen hiç kalmıyorum.
Her zaman güneş kremimi sürüyorum.
Bir de sıcak suyla yıkanınca cildim haşlanmış gibi kızarıyor. Ona dikkat etmek lazım...
 
Doktora bazı kırmızı sivilce lekelerimi gösterdim.
Bunlar geçecek mi dedim.
O da daha ilacın bitmedi, geçer dedi.
Kahverengi leke kalırsa onlara bir karışım hazırlarız geçer dedi.
Sadece çukur kalırsa çözüm yok dedi. Çok şükür çukurum yok gibi... :)
 
Beni en çok zorlayan son 3 aydır gözlerim...
Gözlerim beni mahvetti. Çok kuruyor, kaşınıyor, akıyor, çapaklanıyor.
 Bulanık görüyorum bazen..
Sol gözümde şu an ağrı var, boncuk gibi bişey çıktı herhalde arpacık.
Gözyaşı kullanmaya devam ediyorum. Dalinle yıkıyorum gözümü.
Doktor ilacın bitince gözündeki şikayetlerin de geçer dedi.
Ben de 1 buçuk ay daha dayanıcam inşallah :(
 
Saçlarım maşallah bayağı gürleşti. Bioblas çok işe yaradı.
Hiç dökülmüyor ve yağlanmıyor :)))
İnşallah ilaç bitince bu güzel rüya da sona ermez :(
 
Bir kaç haftadır ellerim ve kollarım çok kaşınıyor, kızarıyor, derilerim dökülüyor...
Onlar da artık ilacın son etkileri sanırım.
Epilasyon neredeyse çok zorlaştı, yara olabiliyor :(
 
Dudaklarımı söylemeye gerek yok kuruyor kuruyor veee kuruyor :)
Evin her tarafı, cebim, çantam, yastık altım hep Blistex mavi ile dolu ;))
 
 
İşte böyle...
7 ay geldi geçti...Gerçekten zaman çok çabuk geçiyor..
Daha dün gibi buraya yazmaya başlamıştım..
O zaman bir çok korkum ve kaygım vardı...
Çok şükür şu an çok memnunum, iyi ki de kullandım diyorum...
O kadar şeyler atlatıyor insan bu ilacın da yan etkilerine katlanabilirsiniz.
Hele ki sonuç böyle güzel olacaksa ;))
 
Ben yine yorumlarınızı bekliyorum...
Blogdaki arama butonundan
aradığınız konu ile ilgili bir yazı bulamazsanız, yorumlarda sorularınıza cevap veririm inşallah :)
 
Hepimize geçmişler olsun :))
Kendinize iyi bakın :)
 
 

15 Temmuz 2013 Pazartesi

ROACCUTANE 6. AY BİTTİ :))

Merhabalar,
Hayırlı Ramazanlar....
 
Çok şükür Rabbime, 6. ayın da sonuna gelmiş bulunuyorum :)
Yehuuuu :) yupppiiiii :)) Yayyyyy :)) Yaşasıııınnn :)))
 
Sevinç gösterilerim bu kadar :P
 
Bugün doktora gittim, daha önce de yaptığı gibi hesap yaptı.
Ve daha 2 ayın var dedi, ben de boynumu büktüm peki dedim :)
Tahlil yaptırdım, sonuçları yarın alıcam.
İnşallah bir şey çıkmaz.
 
Son bir aydır gözümle ilgili sıkıntılar yaşıyorum.
Geçen ay ağrılı sancılı bir arpacıkla mücadele ettim.
O geçti, şimdi de aynı gözüm sulanıyor, kaşınıyor, akıyor..
Bulanık görüyorum bazen..
Ve yine doktora gittim...
Göz doktorum şıp diye anladı, sen ne ilacı kullanıyorsun dedi.
Ben de Roaccutane deyince, hımm işte o yüzden böyle oluyor gözün dedi.
Özellikle yazın gözler kuruyor zaten, bir de üstüne bu ilaç iyice kurutmuş ve
benim gözümü bu hale getirmiş.
Bir damla verdi, bir de suni gözyaşı kullanacaksın dedi.
Ben zaten kullanıyordum ama son bir aydır kullanmıyordum göz yaşını.
Kendim ettim kendim buldum.
Neyse bakalım düzenli kullanıcam artık.
Doktor ilaç bitene kadar gözün böyle olabilir tırsma dedi :))
 
Başka bir sorun....
Kollarım çok kaşınıyor, bazen kaşımaktan yara yapıyorum.
 
Bir de 6 ayda ilk kez ilacımı unuttum.
Ramazan dolayısıyla oruç tuttuğum için iftarda ve sahurda içiyorum ilacımı.
İftar sevinci ile ilacı içmeyi unutmuşum :)
Sahurda aklıma geldi ama iş işten geçmişti...
Bir şey olmaz inşallah...
 
Oruçluyken cildim dudaklarım daha çok kuruyor..
Çok su içmek lazım.
Mümkünse iftarla sahur arası su şişesi ile dolaşmak lazım :)
 
Bu arada yorum yapan arkadaşlara çok çok teşekkür ediyorum...
Bir işe yarıyorsam ne mutlu bana :)
Hepinize sağlıklı günler diliyorum..
Yorumlarınızı bekliyorum :) :)

30 Haziran 2013 Pazar

ROACCUTANE 5 BUÇUK AY OLDU :))

Selam arkadaşlar,
Beş buçuk ayımı tamamlamış bulunuyorum.
Daha 3 ayım var doktorun söylediğine göre...
Yüzüm gerçekten düzeldi.
Sıcakta kızarması haricinde bir sıkıntım yok.
Dudaklarım ve burun içim acayip kuruyor hala.
Burnumun içi sürekli deri değiştiriyor.
Dudağıma tek çare yarım saatte bir sürdüğüm Blistex Med Plus Mavi kavanoz...
 
Yüzümde sivilce kalmadı.
Çok derinleşmiş siyah noktalarım dışarı çıktı ve ben onları sıktım..
Yok oldular :))))
Herkes maşallah ne güzel oldu yüzün diyor... :)))
Eski fotoğraflarıma bakıyorum da inanamıyorum değişime... :))
 
 
Yüzüm bu aralar çok kaşınıyor.
Yine derim dökülmeye devam ediyor.
Ben de krem sürmeye devam ediyorum..
 
Ve her gün mutlaka güneş kremi kullanıyorum..
 
Yorumlarla bana en çok sorulan soru epilasyon meselesi.
Arkadaşlar ben ağda yaptırmıyorum.
İlacı kullanırken yaptıran arkadaşlar bütün derisinin kalktığını,
kırmızı et gözüktüğünü, sonra kabuk tuttuğunu söylediler.
Yani çok acılı ve tehlikeli bir şey.
Hatta bir arkadaşım bıyığına ağda yaptırmış.
Yara oldu resmen bıyıklı gibi gezdim kabuklu kabuklu dedi.
Hatta işe gidememiş utancından bir hafta rapor almış...
Ben epilasyon aleti kullanıyorum. Bir sorun yaşamadım..
Lazer için de doktora sormak gerekiyor. Ama gidilmiyor diye biliyorum...
 
Umarım size bir faydam olmuştur..
Hepinize geçmiş olsun...
 
 

16 Mayıs 2013 Perşembe

ROACCUTANE 4. AY BİTTİ :)))

Merhaba arkadaşlar,
Bugüne bugün 4. ayımı bitirmiş bulunuyorum...
Doktorumun dediğine göre daha 4 ay kullanacağım.
Yani tam yarısındayım tedavimin...
Çok şükür Allah'ım....
 
Maşallah diyerek anlatayım...
Yüzümde acayip değişme oldu bir kere..
Her gören aaa naptın yüzüne diyo :)
Ne güzel parlıyor, ne kadar canlı diyor..
Ne kullandın ben de kullanayım diyor...
Bunları söyleyenler de yüzlerinde hiç sivilcesi olmayanlar :)
 
Sivilceler bitti.
Arada tek tük çıkıyor...
Sanırım kalan bir kaç siyah nokta önce beyaz nokta gibi bir şey oluyor,
Sonra da sivilceye dönüşüyor, bir kaç gün sonra da
 patlayıp sonsuza kadar yok oluyor Allah'ın izniyle :))
 
Siyah noktalarım gitmişti. Ama yanağımda daha önce bahsettiğim iki
inatçı siyah nokta vardı.
Ve onları baya bir kurcalamıştım ama çıkaramamıştım...
Aslında vakti varmış.
Geçen gün dışarı doğru şiştiler.
Ben de azcık sıktım. hemen çıktılar.
Biraz korktum iz kalacak diye ama çok şükür bişey kalmadı..
Siyah noktalarımdan tamamen kurtuldum..
Bir kaç beyaz nokta görünüyor çenemde onlar da geçecek gibi...
 
Şimdi yüzüm gayet canlı parlak, hele sabahları çok güzel oluyor maşallah :)
Dudaklarım da çok güzel oldu.
Önceden kenarlarında siyah nokta gibi bişeyler vardı.
yer yer morarmış gibiydi.
Şimdi çok iyi durumda.
Herkes farkediyor.
 
Eski fotoğraflarıma baktım, çok fena :))
Tövbe yarabbim ne kadar çok siyah nokta sivilce vs. varmış yüzümde....
 
Sürekli blistex lipstick kullanıyorum bence onun büyük etkisi var.
Hiç yarılmıyor kurumuyor o yüzden dudağım.
Ben mesela bu lacı kullananları hemen anlıyorum.
Çünkü frenkeştayn gibi çatlak dudaklarla geziyorlar.
Halbuki alıp sürsen şunu hiç bir şey olmayacak...
Biraz bakım lazım :))
 
Bu arada ben bu sevinçle son bir ay yememe hiç dikkat etmedim.
Ne bulursam yedim.
Ve sonuç maalesef trigleserid yüksek çıktı.
Doktor ilacımı yazmıştı, kullanmaya devam ediyorum.
Ama diyete tekrar başlayacağım.
Aksi takdirde yağlanma ve karaciğere zarar olacak...
Diyete devam.....
 
Her sabah avene 30 faktör güneş kremimi sürüyorum.
Güneş olsa da olmasa da ...
Ondan önce tabiki bepanthol krem...
Dudağıma da blistex lipstick tamamdır....
 
Alışkanlık oldu artık...
Yüzümü sadece suyla yıkıyorum.
Ama geçen avene güneş kremi almıştım yanında da
hediye olarak deneme boyu avene yüz yıkama jeli çıktı.
Bir kullanayım dedim, ilk önce iyiydi.
Ama sonra yüzümün kızardığını gördüm bıraktım.
Yüzüm çok inceldi ilaç yüzünden, sadece su yetiyor.....
 
Bu arada belim bacaklarım sık sık ağrıyor.
Bazen kol omuz da ona eşlik ediyor...
 
Ama sonuç muhteşem...
Hiç pişman değilim şu ana kadar..
Allah kimseyi de pişman etmesin bu ilaç yüzünden.. amin :)
 
Benden bu kadar millet!
Hepinize sağlıklı günler....
 
Sorularınız olursa yorum bölümünden yazabilirsiniz :)
 
 
 

18 Nisan 2013 Perşembe

ROACCUTANE 3. AY BİTTİ :)))

Merhaba Arkadaşlar...
 
Sonunda 3 ayı devirdim :)
Aslında çabuk geçti...
Sayılı gün çabuk geçiyor zira :)
 
Yine tahlillerimi yaptırdım,
Her şey normal görünüyor.
Bir kaç puan kolestrolüm yüksek çıktı ama doktor bir şey olmaz dedi.
Ben bir kaç haftadır diyetime dikkat edemedim çünkü..
Tekrar diyetime geri dönüyorum inşallah...
 
4. ayımda da 30 mg. kullanmaya devam ediyorum.
Yüzüm bir hayli düzeldi. Uzun zamandır görüşmediğim kişiler
hemen fark ediyor.
Yüzün ay gibi olmuş diyorlar :P
 
Maşallah diyelim :))
Sivilcelerimden kurtuldum çok mutluyum :))))))
 
Sadece bundan sonrası için güneşli günlerde iyice korunmak lazım...
Bir de dudaklarım çok kuruyor onun için durmadan nemlendirmem gerekiyor.
Ve sık sık kemik ağrısı oluyor, bacaklarımda sırtımda....
Başka problem yok...
Saçlarım yağlanmıyor :))
Sivilce çıkmıyor.
Yüzüm yumuşacık, beyaz, canlı :)
Arada bir kızarıyor tabi, rüzgarda güneşte vs...
 
Dudaklarım için Blistex medplus mavi kavanoz aldım bu sefer...
Beyaz kavanoz kullandım bitti, ama mavisi daha güzelmiş..
Hem de güneş koruyuculu...
Her an yanımda yarım saatte bir sürüyorum. O yüzden hiç çatlayıp patlamıyor.
Yatarken de bir güzel sürüyorum, sabaha yumuşak oluyor.
 
Burnum yine sabahları kanıyor temizlerken.
Aslında burun içine de krem sürsem kanamaz ama üşeniyorum.
 
Yüzüm için yine her sabah önce bepanthol krem arkasından
Avene 30 faktör güneş kremi sürüyorum.
 
Ellerimin üstü de çok kuruduğu için Excipial lipo nemlendirici kullanıyorum.
Eğer sık sık sürmezsem egzema gibi oluyor, acayip yanıyor, kabuk kabuk oluyor...
 
Şampuan olarak da Bioblas stresten dökülen saçlar için olanı kullanıyorum.
Saçlarım dökülmüyor, hatta kalınlaştı...
Soranlar oldu o yüzden memnun kaldığım ürünleri paylaşayım dedim.
 
Bir de doktora ilaç dozajımı hesaplattım.
60 kilo olduğum için maksimum ayda 30 mg. verebiliyor.
bu zamana kadar ilk ay 20, sonraki aylar 30 mg. içtim.
Bana 5buçuk ay daha kullanmam gerektiğini söyledi.
Bir sorun çıkmaz da hep 30 mg kullanmaya devam edersem,
Bu durumda Ekim başında bitecek tedavim..
Haydi hayırlısı bakalım :)))
 
Hepinize güzel günler ;)
 

18 Mart 2013 Pazartesi

Roaccutane 2. Ay Bitti :)

Merhaba arkadaşlar,
 
2 gün önce 2 ayımı doldurmuş bulunuyorum.
Tahlillerimi yaptırdım.
Çok şükür hiç bir sorun yok.
Bu durumu yaptığım diyete bağlıyorum.
Kesinlikle yağ kullanmıyorum.
Çok minik sıvı yağ sadece.
Kızartma ve abur cuburlar, pastalar börekler hiç birini yemiyorum.
Geri kalan her şeyi yiyorum.
Hiç de aç kalmıyorum.
Her zamanki gibi tokum.
Bu diyeti ilaca başladığım günden beri yapıyorum.
2 ayda yaklaşık 3 kilo verdim.
Çok da iyi oldu :)))
 
Tahlillerimin sonucu güzel çıktığı için doktor 30 mg. ile devam ettirdi.
Yaz aylarında maalesef dozu azaltacakmış.
Bu da tedavi süremi uzatacak ama ne yapalım...
 
Ayrıca ellerimin üstü çarşamba pazarına dönmüştü :)
Yani kırmızı noktalar büyüdü, yayıldı, kaşındı, kurudu, yandı...
Çok fenaydı, egzema gibi...
Onun için iki krem verdi.
Biri tüp adı da momacan mı ne öyle bir şey :))
Diğeri nemlendirici adı EXCİPİAL LİPO...
Önce tüp olanı sürdüm bir kaç kez.
Sonra nemlendirici ile devam ettim.
Bugün kullanalı dört gün oluyor ve ellerim tamamen düzeldi diyebilirim.
Keşke önceden haberim olsaydı bunlardan.
Boşuna ellerim gitti...
Neyse...
 
Yüzümün durumuna gelirsek...
Sivilcem yok :)
Siyah nokta burnumda hiç yok artık...
Yanağımda bir iki tane kaldı.
Onları bir yokladım ama çok derinde o yüzden gitmiyor henüz sanırım...
Bir kaç tane sivilce izi kaldı.
Kırmızı ve sanırım maalesef oynadığım için azcık da çukur gibi.
Ben çukur diyorum ama çevremdekiler yooo diyolar...
Çene bölgem soyulmaya devam ediyor..
Bepanthol sürüyorum.
 
Dudaklarım kuruyor ama devamlı nemlendirdiğim için hiç çatlayıp patlamıyor.
Bir gün sürmesem kanar....
Gayet iyi durumda hatta biraz kalınlaştı dudaklarım :)))
Dudaklarıma da Blistex Daily Lip Conditioner beyaz kavanoz kullanıyorum..
 
Şu an çok güneşe çıkmıyorum.
Çıktığım zaman Avene güneş kremi aldım onu kullanıyorum.
Göz kuruluğu için de Artelac göz yaşı kullanıyorum.
Tüm bunları sürmezsem biliyorum ki kötü olacak.
Sürüyorum mutluyum :))
 
Vücudumda çok döküntü olmadı.
Kuruluk var ama yüzüm gibi soyulmuyor.
Burnumun içi kuruyor bazen kanıyor.
Ama öyle şarıl şarıl değil, yara varmış da o kanıyormuş gibi.
 
Bir kaç kez bel, bacak ve sırt ağrısı çektim.
Onlar için de kas gevşetici Fastjel sürdüm...
 
Genel olarak 2 ayım iyi geçti.
İlacı kullandığıma çok memnunum.
Yüzüm çok aydınlandı canlandı tertemiz oldu.
Yani ilaç yarıda bırakılsa da işe yarasa bırakırdım, şu an ki hali bile çok güzel.
Ama yarıda bırakınca her şey eskiye döneceği için devam diyorum...
Umarım işinize yarar bilgiler vermişimdir.
Hepinize sağlıklı günler :)
 
 
 

6 Mart 2013 Çarşamba

ROACCUTANE 2. AY BİTİYOR!

Merhaba arkadaşlar,
 
İş güç derken ne zamandır yazamadım...
Tüm takip edenler kusura bakmayın :)
 
Öncelikle yaşıyorum, problem yok..
İlaç öldürmüyor yani :))
Yüzüm epey düzeldi.
Aktif sivilce yok gibi.
Siyah noktalarım uçtu gitti.
Bir iki tane kaldı.
Yüzüm çok inceldi, pürüzsüzleşti, hassaslaştı...
Dışarısı soğuksa yüzüm hemen kızarıyor,
sıcaksa da hemen kızarıyor :)
Kızarmaya yer arıyor yani :))
 
Ama sivilcelerim yok ya kızarıklık da elbet ilacın sonunda geçecektir.
Dudaklarım her gün kat kat soyuluyor.
Bazen durup dururen kanıyor.
Blistex dudak balmı aldım,
iki dakikada bir sürmezsem yine eski kuru haline dönüyor.
Botox yaptırmış gibi oldum dudaklarıma :))
 
Yüzümde özellikle ağız çevresi ve burun kenarları soyuluyor.
Bepanthol krem aldım onu sürüyorum.
Onu da yarım saatte bir sürmem lazım
anca deriler kamufle oluyor.
 
Çok rahatsız eden bir durum değil...
 
Ellerim egzama gibi bir şey oldu. Bazen azıyor bazen sönüyor...
Deterjandan mı yediklerimden mi bilemiyorum.
 
Burnumda sürekli kan kuruyor....
Burnum tıkanıyor o yüzden...
 
Başka bir durum yok.
 
Diyete devam..
2 buçuk kilo verdim...
haftaya yine kan tahlilim var, bakalım inşallah değerlerim normal çıkar ve
ilaca devam edebilirim.
 
İyi ki kullandım diyorum şimdilik bir sıkıntı yok...
 
Hepinize sağlıklı günler :)

15 Şubat 2013 Cuma

ROACCUTANE 32. GÜN!

Merhabalar,
Bugün 1 ayımı doldurmuş bulunuyorum.
 
Dün verdiğim kan tahlili sonuçları bugün elime geçti.
Ve Allah'a çok şükür değerlerim normal çıktı.
Bugün ilaçlarımı yazdı doktor.
20 mg. dan 30 mg. a çıkardı dozunu.
 
Bakalım vücudum nasıl tepki verecek yeni doza?
Ne zaman bitecek tedavim acaba dedim.
Bakarız sonra hesaplarız dedi.
Muhteşem bir doktor :)
 
Açıkçası sanırım 1 yıla doğru uzayacak tedavim.
Çünkü dozum düşük.
Yaz aylarında da düşük doz kullanacaksın dedi.
Yani yine 20 ye düşürecek sanırım.
Yaza kadar 30 diye devam edecek herhalde.
Kilom 61 civarı.
Diyet işe yaradı hem kilo verdim,
hem de değerlerim normal çıktı çok şükür.
 
Acilen bir güneş kremi almalıyım.
Avene 30 faktör önerdi bir arkadaş.
Güzel görünüyordu.
Beyaz beyaz durmuyor, güzel kokuyor :)
Güneş görünmeye başladı artık...
 
Saçlar iyi..
Ellerde sert noktacıklar var.
Doktora onları sormayı unuttum.
Bir şey dokunuyor bana ama ne?
 
Sağ olsun doktorlar o kadar aydınlatıcı bilgiler veriyor ki!!!
Hiç bir şey soramıyorum, sorsam değişik tripler...
Sanki düşman bana :)
 
İnternet olmasa çoğu şeyi öğrenemeyecekmişiz...
Nasreddin Hoca'nın fıkrasındaki gibi...
Hani damdan düşmüş de doktor çağıralım diyenlere,
hayır demiş bana damadan düşen birini getirin... :) :)
O misal bu ilacı kullananlar daha iyi biliyor valla doktorlardan.
Ben üç doktora gittim. Hepsi de aynı aydınlatıcılıktaydı :p
 
Neyse bakalım neler olacak 2. ayımda..
 
Hepinize acil şifalar.
Hoşçakalın :)

12 Şubat 2013 Salı

ROACCUTANE 29. GÜN!!!

MERHABA ARKADAŞLAR...
 
Malesef bir haftadır yazamıyorum...
Bir haftalık detayları hemen bildireyim...
 
Öncelikle yüzüm bariz bir şekilde düzeldi :)
MAŞALLAH deyin :) :P
 
Aktif sivilcem kalmadı...
Bir kaç sivilce izi ve deri altında çıksam mı çıkmasam mı
diye düşünen sivilcelerim var :)
 
Siyah noktalarım, banyodan sonra
hafif dokunuşlarımla dışarı çıktı gitti...
Çoğu gitti yani burnumdakilerin..
Hala var ama eskisi gibi pıtırcık değiller :)
 
Saçlarım çok çok havalı olduuuu :)
Yıka ve çık :)
10 gün yıkamasam yağlanmaz şekilde...
Her gün fönlü gibi duruyor...
En çok mutlu eden şey beni bu :)
 
Yüzüm zaten beyazdı ama bir ton daha açılmış gibi...
Bir tane güneş lekem vardı o bayağı açılmış durumda,
sanırım ilaç bitince lekem tamamen yok olacak gibi :)
 
1 ay oldu ve kusma dönemini
çok az yaşadım diye düşünüyorum..
Tabiki gördüğüm fotoğraflara kıyasla...
Ama kendi başladığım günkü fotoğrafıma bakarsak,
şimdi çok daha iyi değil cildim.
Ama zaten tüm sivilceler çıkarak kuruyacak yüzüm..
Bu bir geçiş dönemi...
Sabırla devam etmek gerek, pürüzsüz olmak için ;)
 
Dudaklarım kurumaya devam ediyor..
Yüzüm çok çok dökülmese de ağız çevrem
pul pul dökülmeye devam ediyor..
 
Bazen bel ve bacak ağrısı çok oluyor :(
 
Yağzsız yemeye devam ediyorum..
2 gün sonra kan tahlili yaptıracağım.
İnşallah değerlerim normal çıkar...
 
Şu an 20 mg kullanıyorum, bakalım mg artacak mı?
Farklı bir doktora gideceğim bakalım ne diyecek?
 
Bu günlük bu kadar...
Hoşça bakın zatınıza.... :)
 

6 Şubat 2013 Çarşamba

ROACCUTANE 23. GÜN!!!

Merhaba arkadaşlar,
Biliyorum iki gündür yazmıyorum...
İşler güçler yoğun...
 
Neyse, gelelim değişimlere...
İlk değişim ellerimde gerçekleşti.
3-4 gündür ellerimin üstünde kırmızı noktalar var.
Yer yer dökülmeler, kabuklar mevcut...
 
Ve bazen kaşınıyor, yanıyor..
Bu ilacı kullanan arkadaşlar
yediklerimin etkisi olduğunu söylüyor...
Yağlı şeyler yediğimde karaciğer böyle tepki veriyormuş...
 
Bilmiyorum nasıl olacak...
Haftaya doktor kontrolüm var, tahlilim var bakalım
karaciğer ne durumda...
 
Aslında eskisine göre bayağı dikkat eidyorum yememe..
Ona rağmen ellerim böyleyse
dikkat etmesem ne olacak acaba...
 
Yüzüme gelirsek, sol yanağım daha düzgün görünüyor...
Sağ yanağımda geçen kocaman bir sivilce çıktı.
Şimdi kabuk tuttu...
 
Gözümün üstündeki nohut büyüklüğündeki
sivilce hala geçmedi...
Ne çıkıyor ne iniyor.
Taş gibi kaldı :(
 
Yüzüm yine dökülüyor, her gün ayrı bir deriyle güne başlıyorum..
Dudaklarım çok kuruyor, elimde stick dolanıyorum..
İçim kuruyor, hep susuyorum..
Hatta uzun süre konuşunca birden dilim damağıma yapışıyor...
 
Sadece saçlarım iyi durumda hih hihi :)
 
Şimdilik bu kadar...
Görüşürüz...

4 Şubat 2013 Pazartesi

ROACCUTANE 20. GÜN!!!

Vay be 20 günü devirdik,
kaldı şurda 10 gün doktora gitmeye :)
 
Aslında tahlil sonuçlarım nasıl çıkacak diye tırsmıyor değilim.
İnşallah sorun çıkmaz ve mg yükselir...
 
Bugün farkettim ki yüzüm başladığıma göre daha sivilceli,
daha siyah noktalı...
Ama daha canlı....
Nerdeyse 10 kere derim soyulduğu için canlı olması gayet doğal.
 
Sivilcelerin artması da doğal..
Aynı yerde tekrar sivilce çıkmayacağını söylemişlerdi..
Şu ana kadar gerçekten hep farklı noktalarda çıktı...
 
Bugün farkettiğim en güzel özellik bana göre,
saçlarımın hiç yağlanmıyor oluşu..
O kadar mutluyum ki bu konuda...
Ben saçımı yıkayınca ertesi güne zor dayanırdı.
Sanki hep kirliymişim, pasaklıymışım gibi gözükürdüm.
 
Aslında hep saçlarım yüzündendi..
Şimdi 4-5 gün aynı duruyor, sanki yeni yıkamışım
fön çekmişim gibi :) :)
 
En çok sevindiren şey bu oldu :)
İnşallah ilacı bırakınca da devam eder bu özellik :)
 
Bu sevindirici olaydan başka bir de üzücü bir şey yaşadım..
Geçen akşam sağ göğüs kafesimin altında çok şiddetli ağrılar
oldu. Sanki birisi bıçakla oyuyor sandım :( Nefes alamadım,
aldıkça ağrıdı, bayağı kıvrandım :(
 
Başım da çok şiddetli ağrıdı...
İlaç da içemedim. Roaccutane ile başka bir ilacı
almak tehlikeli demişlerdi..
Ben de içmedim...
 
Uyuyarak geçmesini sağladm.
Ama çok feci bir ağrıydı,
inşallah tekrarlamaz :(
 
 
Bu günlük bu kadar,
hepinizi sevgiyle selamlıyorum...
Hoşçakalın :)

3 Şubat 2013 Pazar

ROACCUTANE 18. ve 19. GÜN!!!

Merhaba arkadaşlar,
Teknik bir arıza sonucu dün yazmam gereken 18. günümü
bugün yazıyorum...
 
Teknik arıza bilgisayar ve internet kaynaklı değil,
tamamen kendi psikolojik arızam :(
 
Şunu söyleyeyim önce, ilaçla ilgisi yok...
İş yerindeki akıl almaz mantık dışı saçmalıklar yüzünden
iyi değilim...
 
Yoksa yok bu ilaç intihar ettiriyormuş gibi
abuk subuk şeylere inanmıyorum.
Allah korusun inançlı bir insan zaten intihar etmeyi düşünmez..
 
Psikolojim kötü ama yüzüm iyi.
Gözümün üstünde çıkan sivilce ilginç bir şekilde
nohut gibi sert bir şekilde duruyor.
Ne dışarı ne içeri gidiyor...
Bakalım ne olacak..
 
Alnımdaki haller değişik..
Bir büyük zonklayan sivilceler,
ertesi gün bakıyorum yerinde yeller esiyor.
Sonra kabuk tutmuş dökülüyor..
Garip haller...
 
Stresli günler geçirirken elimde
olmadan bir kaç sivilceyle oynamışlığım var.
İnşallah iz kalmaz...
 
Siyah noktalarım aynen duruyor...
Dudaklarım bayağı rahatsız edecek kadar geriliyor kuruyor...
Yarım saatte bir nemlendiriyorum...
 
Daha çok su içiyorum ve her sabah aç karna ceviz suyu içiyorum.
 
Akşamdan 1 bardak suya bir kaç ceviz içi koyuyorum.
Sabah kalkar kalkmaz da o suyu içip, cevizleri mideme indiriyorum.
Gayet lezzetli :)
 
Omega-3 bakımından zengin olduğu için kolestrole iyi
geliyormuş.
 
Çikolata çok yerdim,
artık yemiyorum gibi bir şey :(
 
Çikolata karaciğeri çok yoruyormuş, eee  bu ilaç da öyle yoruyor...
O zaman karaciğer bana lazım...
Karaciğer enzimleri zarar görürse dönüşü yokmuş.
Haberiniz olsun...
 
Yağlı ve çok şekerli gıdalardan kaçının...
Bir şey olmaz diyenlere aldırmayın.
 
Belki onlara olmadı ama her bünye değişik,
sizin bünyeniz nasıl tepki verecek bilemeyiz...
 
Kendinize iyi bakın...
Allah'a emanet olun ;)

1 Şubat 2013 Cuma

ROACCUTANE 17.GÜN!!!

Selam arkadaşlar,
 
Bir günüm bir günümü tutmuyor,
Aslında sabahım akşamımı bile tutmuyor....
 
Her an yüzümde yeni bir gelişme...
 
Dudaklarım nemlendirdiğim halde çok gerildi.
Geçmeyen uçuğumun etkisi ile de hiç gülemiyorum..
Acıyor, gülsem kesin kanar...
 
Alnımda sabah hiç bir şey yoktu.
Şimdi uzun aşağı doğru 2cm kadar bir alanda
sivilce çıkma çabası var.
Bir kaç sivilce çıkmaya çalışıyor bir arada.
Şişik ve kırmızı... Uç yok...
 
Başka yanaklarımda minik bir kaç sivilce var...
 
Yanağımdaki bir kaç siyah nokta iyice pörtledi...
Kocaman oldular..
Aynı şekilde burnumdakiler de bir hayli arttı ve büyüdü.
 
Ellerim ve vücudum iyi durumda, bir sorun yok...
 
Psikolojim iyi değil ama tamamen kendimle ilgili sorunlar yüzünden...
 
Yüzüm soyulmaya devam ediyor.
 
Dün biraz burnum kanadı. Ama böyle akarcasına değil,
sildiğimde kanadığını gördüm. Yara var sanırım
o kanıyor...
 
Kulaklarımın içinde de birer sivilce çıktı geçenlerde...
Kurudu sanırım artık...
 
Hepsinin kökü kurusun dileklerimle :)

31 Ocak 2013 Perşembe

ROACCUTANE 16. GÜN!!!

Merhaba arkadaşlar,
Bugün şahsi meseleler yüzünden zor bir gün geçiriyorum...
 
Yine de kısaca yazayım...
Yüzümdeki sivilceler kurudu.
Sadece göz kapağıma yakın çıkan 2 sivilce iyice büyüdü.
Biri nohut kadar oldu ama içten daha çok...
 
Dudaklarım kurumaya devam ediyor..
 
Başka bir değişiklik yok...
 
Yarın daha güzel bir güne uyanmak dileğiyle :(

30 Ocak 2013 Çarşamba

ROACCUTANE 15. GÜN!!!

15. günümden herkese merhaba,
 
Bugün uyandığımda gördüğüm şey,
daha doğrusu görmeye çalıştığım şey
gözümün şişmiş olduğuydu...
 
Göz kapağıma çok yakın bir yerde
kaşımın altında 2 adet sivilce çıkmış...
 
Dıştan çok belli değil ama
dokununca içinde boncuk varmış gibi,
içten bir sivilce :(
 
Gözüm o kadar şişti ki japon balığı gibi oldum...
Herkes noldu ağladın mı diye soruyor?
Sinir bir durum ama gülüp geçiyorum...
 
Acıyor dokununca, gözüme sancı yapıyor, o kötü..
 
Alnımdakiler kurudu gitti,
kırmızı izleri kaldı arkalarından gariplerin :)
 
Burnumdaki siyah noktalar can sıkıcı düzeyde..
Eğer evde büyük gösteren aynalardan varsa
ki ben de var :)
Ona bakınca siyah noktalarımı sıkmamak için
kendimi zor tutuyorum.
Hatta bazıları dışarı doğru çıkmış gibi,
onlar hafif dokunmamla çıkıyor...
İz kalmayacağını bilsem hepsinin hakkından gelir sıkardım :=)
 
Dudağımda dün çıkan uçuğa Vectavir isimli minik
uçuk merhemi sürdüm..
Bugün daha iyi...
 
Dün akşam dudakların 3-4 kez deri değiştirdi.
Hep lip-stick sürdüğüm için kanamadı...
 
Yüzüm dökülmeye devam ediyor..
Kaşlarımın içi alnım ve çenem en çok dökülen yerler...
Bir de gıdık bölgemde döküntüler oluştu...
Daha 15 gün oldu ve 20 mg. kullanıyorum, etkisi çok...
 
Ellerim çok kuruyordu.
Ben de sadece ellerimi yıkamak için Dove sabun aldım.
En azından nemlensin yumuşak olsun diye, iyi geldi...
 
Yüzüme sabun falan kullanmıyorum artık...
Su sadece...
Ve çok acırsa yüzüm Bepanthol merhem o kadar...
 
Göz kuruluğum göz kızarmalarına neden oluyor...
Sonumuz hayr ola diyor ve aranızdan sevgiyle ayrılıyorum...
 
Hoşça bakın zatınıza :))
 

29 Ocak 2013 Salı

ROACCUTANE 14. GÜN!!!

Selam gençlik,
Bugün 2 haftamı tamamlamış bulunuyorum..
Zaman hızlı geçiyor..
Şimdi başlamasaydım diyorum 14 gün bana hiç bir şey kazandırmayacaktı...
En azından tedavime başladım,
ümitle cildimin tertemiz olacağı günü bekliyorum...

Bugün dudaklarım acayip kurudu, döküldü...
Bepantholü iyice yedirdim :)
Bir de doktor Fito krem vermişti onu sürdüm bugün.
Dudak içinmiş, ve derinin kalınlaşmasına yardımcı oluyormuş...

Bunlar bir tarafa uçuk çıktı dudağımda çok acıyor.
Ve dudağımın içinde apse gibi bir şey oluştu yanıyor :(

Sivilcelere gelirsek kaşımda ve burun üst bölgesinde
göze doğru sivilce çıkma çabaları var.
Alnımdaki tek sivilce kurudu, ama kabuklu kötü görünüyor.
Ellemek istemiyorum, iz kalır diye..
Zor duruyorum ama :)

En dikkat çekici şey ise yüzümdeki siyah noktalar çoook büyüdü :((
Acayip belirgin.. Elimi sürdüğümde bile hissediyorum pıtır pıtır siyah nokta...
üff ya... Profilden bakınca resmen engebeli olmuş burnum..
Alnımda ve yanaklarımda da siyah noktalar var..

İlerleyen haftalarda yok olacak diyorlar ama bakalım...
İnşallah yok olsunlar :)

Hepinize pırıl pırıl bir yüz diliyorum...
Görüşürüz yarın :))

28 Ocak 2013 Pazartesi

ROACCUTANE 13.GÜN!!!

 Merhaba arkadaşlar,
Bugün fırsat bulup yazamadım,
bayağı geciktim...
 
Bugün dudaklarım iyice kurudu.
Islattıkça kızardı.
Bir kaç kez Bepanthol sürmek zorunda kaldım.
 
Kaşınıyorum çok fena...
Kafam ve yüzüm kaşınıyor...
 
Beyaz sivilceler kendi kendine patlıyor sonra kuruyor bir günde...
Burun kenarımda sivilceler çıktı.
Onlar kırmızı acıyor...
 
Gözlerim çok kuruyor :(
Bir de sanki 1 kg turşu yemişim gibi içim yanıyor..
Su içmeye başladım yavaştan...
 
Hepinize sabırlar...
Yarın görüşmek üzere :)

27 Ocak 2013 Pazar

ROACCUTANE 12. GÜN!!!

MERHABA SİVİLCEDEN NEFRETEDERLER :))
 
Bugün düne göre daha iyi durumdayım. Sivilceler söndü.
Zaten bir iki taneydi :)
Kuruluk daha iyi durumda, yüzüm kaşınıyor ama sanırım o da kuruluktan...
 
Dudaklarım da idare ediyor, saat başı lipstick sürüyorum.
Yüzüme bir şey sürmedim bugün...
Rahat rahat dökülsün :)
 
12 gündür farkettiğim şey şu oldu:
Banyo yaptığım zaman yüzümdeki deriler kendiliğinden döküldü,
Kabuk tutan sivilcelerin kabukları düştü, yüzüm kendine geldi..
O yüzden daha iyi hissediyorum kendimi..
Dokununca ya da aynaya bakınca kötü hissetmiyorum banyo yaptığım günler..
 
Elimin üstünde 2 küçük kırmızı benek oluştu.
Sanırım o da kuruluktan...
Derimin iyice hassaslaştığını hissedebiliyorum.
Bir yere çarpsam hemen kızarıyor ve hemen de geçmiyor..
 
Aman dikkat diyorum, yaralanmalara karşı tedbirli olmak lazım..
Bir de deterjan ve sabunla çok haşır neşir olmak ellere iyi gelmiyor.
Temizlik yaparken eldiven kullanın bence...
 
Saçlarımda dökülme olacağını düşünmüştüm..
Şu an gayet iyi...
Saçımın içinde bir sürü kabuk oluyor sanırım sivilcelerim
yüzümde değil başımda çıkıyor, heheh daha iyi bence :))
 
Ruh halim daha iyi, haftasonunun da etkisiyle gayet pozitifim..
Geçecek bu günler, Allah başka dert vermesin...
Hepinize sağlık fışkıran günler arkadaşlar :))

26 Ocak 2013 Cumartesi

ROACCUTANE 11. GÜN!!!

Kuru kupkuru bir günden merhaba,
 
Evet bugün itibariyle Roaccutane'in etkileri
hızla görülmeye başlanmıştır.
 
Çünkü alnımda çıkmış 2 sivilcenin yanında
çıkmaya çalışan devasa iki boynuz(!)un acısı
yetmezmiş gibi derim de son hızla dökülüyor.
 
Şu an kaşlarımı kaldırınca bile canım acıyor
 ühü hühü demek istiyorum... :(
 
Yine de krem sürmedim.
Normal krem sürme gafletinde bulundum dün.
Nasıl yandı yüzüm anlatamam.
Aslında sürülmezmiş, içindeki kimyasallar yüzünden
incelmiş deriyi yakarmış, yaktı da :)
 
Bugün serbest bıraktım bişey sürmedim.
Ama dudak çevrem konuşurken bile acıdığı için
yarılmasın diyerek Bepanthol sürdüm.
 
O da parlıyor tabi, yüzümün üstü kuru...
Öyle bir ikilemde yaşıyorum :)
 
Bugün bir de ellerimin üstü acımaya başladı.
Gerilip gerilip acıyor :( Ona da merhem sürdüm...
 
Gözlerim çok acıyor. Kurudu da kurudu...
Kapatıp açarken çıt çıt sesini duyuyorum.
 
Refresh göz damlası var evde onu beğenmedim ama.
Artelac çok iyi bu alanda bence.
O da diğerinin 3 katı pahalı... ama değer yani...
 
Son durum böyle... 11. günden pes etmek istemiyorum.
Dün karşılaştığım bir arkadaş
tedavisinin bitmesine 1 hafta kaldığını söyledi.
Yüzünü dikkatle inceledim, çok pürüzsüzdü.
Sadece dudaklarında derin çatlaklar vardı.
 
Bu tip güzel örnekleri düşünüp motive olmaya çalışıyorum...
 
Herkese sabır ve acil şifalar...