roaccutanekullan.blogspot.com

2 Eylül 2013 Pazartesi

ROACCUTANE "KUSMA DÖNEMİ" SORUNU!

Merhaba arkadaşlar,
Yorumlarda sıkça sorulan ve merak-endişe edilen dönem
kusma döneminden bahsetmek istiyorum.
 
İlaçtan hiç haberi olmayan bir arkadaş bu "kusma dönemi"ni
normal kusma-istifra şeklinde anlamıştı çok gülmüştük :)
Tabi ki öyle bir şey değil!

Roaccutane tarzı ilaçları kullanırken belli bir dönemde yaklaşık
1.ve 2. ayda gerçekleşen bir kaç hafta süren, genelde 2. ayın sonunda biten
 sivilcelerin artma durumuna
"kusma dönemi" deniyor.
Bu dönem bazılarında çok hafif geçerken,
bazılarında ise aşırı şekilde
sivilce çıkması ile moral bozabiliyor.
 
Açıkçası benimki nasıl geçti diye düşünüyorum....
O aylarda yazdıklarıma da günlüğümden bakarsanız göreceksiniz,
çok da dayanılmayacak bir şey değil...
Fotoğraflarıma şimdi baktığımda "ooo çok kötüymüş" desem de
o şimdiyle kıyasladığım içindir.
Çünkü şimdi yüzümde bir sivilce bile yok maşallah ;))
 
Kusma döneminde sivilcelerim taksit taksit çıkmıştı.
Mesela bugün alnımda, yarın çenemde, öbür gün yanağımda...
Derken ilk çıkan sivilce geçiyor, onun yerine başka bir yerde
yeni bir sivilce çıkıyordu.
Ve kocaman kırmızı oluyor, sonra beyaz oluyordu.
Ertesi gün patlayacak diye düşünürken patlamadan
yine kırmızı ve sönmüş olduğunu görünce şaşırıyordum.
 
Aynı yerden iki kez sivilce çıkmıyordu. Ve çok çabuk geçiyordu.
Deri sürekli döküldüğü için, cilt kendini yeniliyordu.
 
Siyah noktalarım da bu dönemde coştular,
pıtır pıtır elimle hissediyordum.
Ve bir gün banyo sonrası, dayanamadım hafif bir
sıkma ile hepsinin elime geldiğini gördüm.
Ve bir daha da o çıkan yerlerde siyah nokta çıkmadı.
Çok derin siyah noktalar son aylarda geçti.
Sakın geçmeyecek bu diye düşünmeyin.
Hepsi sırayla geçiyor.
 
Ben böyle bir dönem atlattım. Açıkçası kimin ne dediğini umursamadım.
Her gün 8-5 çalıştığım bir işim var.
Oda arkadaşlarım da destek oldu.
Soranlara da ilaç kullanıyorum geçecek dedim.
O günlerde bana acıyan yüzlerle bakanlar,
şimdi "ayy porselen gibi olmuş yüzün" diyorlar :))
Demek ki neymiş, bir kaç ay sabredip bu sorunlardan
ALLAH'IN İZNİYLE kurtulabilirmişiz :)
 
Tüm sivilceden dertlenen arkadaşlara duyurulur ;)
Bu yaşa kadar boşa çekmişim bunca azabı...
 
 
 Yorumlarınızı bekliyorum...
 

36 yorum:

derya dedi ki...

Ben kusma doneminin ilk haftadan sonra basladigini ve birinci ayin sonunda da bittigini dusunuodum 2. 3. Ayda mi baslio ki ( sok olmus bi ifade :)) en en en korktugum donem o donem :(( Allah yardim etsin insallah hepimize..

isimsizasistan dedi ki...

Derya Hanım, aslında baya zaman geçtiği için öyle sanmıştım. Günlüğümü tekrar okuduğumda kusma dönemimin 2. ayda bittiğini artık sivilce çıkmadığını yazmışım. Yani başlama değil de bitiş 2. ay diyebiliriz. Yukarıda da düzelteceğim :) Teşekkürler yorum için :)

derya dedi ki...

:)) oh rahatladi icim .. Bi de kahverengi lekeler mekeler yazmis insanlar onlar onceki lekeler mi yoksa soradan mi olusuo doktor karisim vercem falan demis ya size de . Benim yzum son iki uc aydir sivilceli lekem yok sanirim yani ondan soruyorum ama bu sitedeki en sacma sorulari da ben soruyorum farkettim :)) tesekkurler sabrinizdan dolayi :))

isimsizasistan dedi ki...

Estağfurullah :) Ben de leke falan yok. Hatta eskiden bir güneş lekem vardı ilaç sonrası rengi bayağı açıldı. Çünkü ten renginiz bir kaç ton açılıyor :) Ben en son doktora gittiğimde bir iki tane kırmızı sivilce izi kalmıştı. Ben de bunlar geçer mi dedim. Doktor bana daha ilacın bitmedi. İlaç bitince o kırmızı lekeler de geçer dedi. He belki bi ihtimal geçmezse ben sana bir karışım hazırlarım dedi. Şu anda sizin için aynaya dikkatlice baktım ve gerçekten doktorun da dediği gibi onların geçmiş olduğunu gördüm :) Siz bence boşa panik yapıyorsunuz. Ben de panik yapıyordum haklısınız, anlıyorum. Ama inanın gereksizmiş :))

Adsız dedi ki...

burcu:
merhabalar sizin blogunuzu yazdan beri okuya okuya ezberledim resmen ve cesaretlenip ilaca basladım 4 gun once :)benım yuzumde kırmızı kırmızı izler var onlarıda geçirirmi sizce.sızın ızlerınız varmıydı :)

isimsizasistan dedi ki...

Burcu hanım cik sevindim, teşekkür ederim. kırmızı izler vardı. çünkü sürekli sivilcem vardı. onların izleri de kırmızı kırmızı kalırdı. ama tedavimin sonuna geldim. Allaha çok şükür bir şey kalmadı. zaten cilt o kadar inceliyor okadar deri değişiyor ki iz mız kalamaz. çukur kalmasin da gerisi geciyor :) oynamayın :) geçmiş olsun..

Adsız dedi ki...

merhaba. ben de bu ilaca başlayalı bir hafta oluyor nerdeyse. merak ettiğim ve çook korktuğum şey ise dört ay sonra yüzümün ne durumda olacağı. dört aya kadar neler olacağı umrumda değil de ocak bitiminde yüzümün kötü görünmüyor olması lazım. dört ay sonunda ilacın etkisi geçiyor mu acaba? belirteyim ki benim yüzümde çok bir şey yok. sol yanağımda iki,üç derin sivilce var.birazcık da kırmızı leke o kadar.bir sorum daha var. dudaklar ne zaman çatlamaya başlar ve blistex nemlendiriciyi sık sık kullansam çatlamayı engelleyebilir miyim?

Adsız dedi ki...

Merhaba ben de bu ilaca başlayalı bir hafta oldu ben işim gereği makyaj yapmak zorundayım ve akşamları makyajımı cilt temizleyici ürünlerle temizliyorum bunların bir zararı olurmu merak ediyorum yada makyaj yapmamda bir sakınca olurmu bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim

isimsizasistan dedi ki...

Cildinize öyle temizleyiciler sürmeyin. Dalinle yıkayın. simdi erken ama bit kaç hafta sonra yanmaya başlar cildiniz. makyaj mecbur kalmadikca yapmayın.

Adsız dedi ki...

Dalinle gozlerini de yikayin demis doktorunuz gozunuzun icinemi suruyosunuz acaba dalini

isimsizasistan dedi ki...

Dalinle yıkarken normal sabunla yıkar gibi yıkayın yüzünüzü gözünüzü. İçine değil tabiki.

serap kavak dedi ki...

Selamun aleyküm . Ben de roaccutane kullanıyorum henüz 26 gün oldu , bir ay bitti bitiyor değişik şeyler yaşıyorum . Önceden bi sivilce çıkınca 1 hafta kalıyordu şimdi çıkıyor aynı gün için de kuruyor ertesi gün yok oluyor felan ilginç ilginç haller :D Ama şükrediyorum çünkü çoğu sivilcem gitti sadece çenemin yanında az biraz izler var acaba tedavi süresi dolduğun da bu sivilce izleri de gidiyor mu bunu çok merak ediyorum ? Bazen hiç gitmicekler gibi geliyo , üzülüyorum... :/ Yazdıklarınızı okuyorum arada moral oluyor , sivilcelerinizden kurtulduğunuza çok sevindim dua edin ben de kurtulayım...6 yıldır bu problemle savaşıyorum artık tamamen kurtulmak istiyorum sivilcelerden tekrar çıkmıyordur umarım ? Bir de 2 ay da kusma dönemi yaşamadınız dimi ? Şimdiden teşekkür ederim, selametle kalın... :)

salim dedi ki...

merhaba öncelikle çok teşekkürler 10 mg başladım 2.ay 20 şuan 3.aydayım 20 mg devam ediyorum ilk zamanlar sadece sağ yanakta vardı 1 tane büyük olmak üzere tek tük ilaçla birlikte her yere yayıldı neyse 1-2 ay artar doğal olarak dedim 3.ayımdan itibaren daha kötü oldu burnumun yanı yani tam yanak kısmında gözenekler belirginleşti,şişti sanki altı iltihap kanıyor sonra büyük 2 sivilce oluştu alnım ve çenem içinde geçerli şişlikler ucu beyaz değil ve kırmızı bunlar acaba o yanağımda ki şişlik iner mi yoksa deri üstüne sivilce olarak çıkar mı ?

isimsizasistan dedi ki...

SALİM
merhaba, boş yere panik yapmayın.
Dün gece oturdum kusma dönemimdeki fotoğraflarıma baktım. içim acıdı. Resmen suratım çarşamba pazarı olmuş. Nasıl geçirdim şimdi hatırlayamıyorum bile. İnsan çektiklerini bir laç ay sonra bile unutabiliyormuş. fotoğraflara şaşkınlıkla baktım. Ve su an yüzümdeki bir kaç sorunu hiç görmüyorum. Allahım çok şükür diyorum. Herkeste farklı oluyor. Bazısının kusma dönemi uzun sürebilir. siz telaş etmeyin ilaca devam. sonuca bakın :)

serap kavak dedi ki...

Teşekkürler. İnşAllah bende de etkisi sizin ki kadar iyi olur . Gerçi doktorum ilk ay hafif artış yaşayabilirsin sonra ki aylar rahat edersin dedi gerçekten de şuan aşırı bi artış yaşamadım ama yüzüm çok kuruyor nemlendirici krem vs. birşey sürmem de sakınca olur mu ? Siz ne önerirsiniz ?

isimsizasistan dedi ki...

kullandığım kremlerle ilgili yazım için tıklayın:

http://roaccutanekullan.blogspot.com/2013/08/roaccutane-ile-birlikte-kullandigim.html

ibrahim dedi ki...

tedavıye başlayalım 20 gun oldu onceden gelen izlerim var şu an da tek tük sivilcler çıkıyor ama öyle çukur yok yuzumde geçer mi yüzümdeki izler ?

Adsız dedi ki...

merhaba isimsiz asistan benim adım nuray. bu yaşa kadar boşuna çekmişim bunca azabı demişsiniz kaç yaşındasınız? ben 30 yaşındayım ve hala sivilcelerim var bu ilacı kullansam geçermi acaba?

SEVGİ dedi ki...

MERHABALAR

ÖNCELİKLE SABRINIZA VE DESTEĞİNİSE TEŞEKKÜRLER .
BENİMDE 4.5 AY OLDU İLACA BAŞLAYALI VE HALA KUSMA DÖNEMİNDE.BU NORMALMİ SİZCE?
BİRDE BENİM SİVİLCEDEN DAHA ÇOK CİLT ALTINDA YAĞ KURDU GİBİ ŞEYLER VARDI ŞUAN HEPSİ ÇIKMIŞ DURUMDA DEĞİL ONLAR İLAÇ BİTİMİNE GEÇERMİ?
BU ARA 4 AYDIR 30 MG KULLANIYORDUMA AMA BU AY DOKTOR 40 MG YAPTI

Yeniden Çıkıyor :( dedi ki...

merhaba. benim sivilcelerim 7-8 ay önceden başlayarak eylül ayına kadar hiç yoktu. yani geçmişti mart nisan gibi. ama omuzlarımda fazla iz kalmıştı. suratımdada 3-4 sivilce izi vardı yanak bölgemde. bu izleri geçirmek için doktora gittim. doktorda bana triacneal ve gene avenue nın yüz temizleme jelini verdi. sırt için ise acnelyse. fakat suratım 1 yıl önceki haline döndü. omuzlarda ise değişen brşey olmadı. hep sivilceler çıktı yanaklarımda. bu sivilceler indi şu anda ama kahverengi şekilde görünüyor şu an. suratımı falan yıkadğımda sabah kalktığımda kıp kırmızı görünüyor bu yerler. son çare artık roaccatune yazdırmak istiyorum. kökten halleder mi acaba? omuzlardaki izlerde etkili olur mu?

tekrar çıkıyor :( dedi ki...

he birde bende şubat ayında gözümden lazer olmuştum. lazerden sonra yüzüm cok düzelmeye başlamıştı :D siz sorun yaşamışsınız galiba. bir sıkıntı oluyor mu lazer olanlar için gözde?

Adsız dedi ki...

Sac dökülmesi yapıyo mu acaba?

Serhat KARAKIŞ dedi ki...

Merhabalar ben üçüncü ayın içerisindeyim halen sivilce çıkıyor normal mi sizce ayrıca günde 40 mg alıyorum az da değil yani

Serhat KARAKIŞ dedi ki...

Merhabalar ben 3. aydayım halen sivilce çıkıyor günde 40 mg doz alıyorum normal mi çıkması

Adsız dedi ki...

meraba. ben ilk aydayım benim sivilcelerim yüzümde abartılcak şekilde çıkmıyordu vucudumda cıkıyor diye başladım henüz 1. aydayım bi kaç gündür burnumun üzerine aşırı şekilde siyah nokta çıktı bunları sıkmadan geçmiyor mu yada lif benzeri şeyle yüzümü yıkasam?

Adsız dedi ki...

merhaba ben 7. Gündeyim hafif burnum kanadı krem sürüyorum dudaklarım hafif kuruyor ona da lipstick ama çok aşırı bir sivilce artışı oldu 3 günde en az 30 tane sivilce çıktı normal mi sizce

Adsız dedi ki...

Peki o siyah noktalar ve sivilceler çok büyük ya da karşınızdakinin içine kaldıracak büyüklükte miydi?Yani sadece yüzünüce mi çıktı sivilceler yoksa heryerde mi? Ben tedaviye yeni başlayacağım için korkuyorum açıkçası...Geçmiş olsun size de şanslısınız...

Adsız dedi ki...

merhaba , ben bugün birinci ayımı bitirdim. herhangi olumsuzluk yaşamadım. kusma ve kuruma normal düzeyde. fakat ilaca başladıktan 10 gün sonra regl olmam gerekiyordu ama hala olmadım. ciddi bir problem mi acaba aslında çok kafaya takmıyordum ama ilaçla ilgili yapılan yorumları duyunca biraz telaşlandım galiba gerçi burda yazılanları okudukça çok endişelenmemem gerektiği düşünüyorum ama yınede fikrinizi almak istiyorum... teşakkür ederim

Adsız dedi ki...

semra
merhaba bugün birinci ayımı tamamladım. herhangi olumsuz bir etki görmedim. kusma ve kuruma süreci normal düzeyde. fakat ilaca başladıktan 10 gün sonra regl olmam gerekiyordu hala olmadım. aslında pek endişelenmiyordum ama ilaç hakkında yorumları duydukça tedirgin olmaya başladım gerçi burada yazılanları okudukça çok tedirgin olamam gerektiğini düşündüm ama yine de fikrinizi almak istiyorum... teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Merhabalar adım elif..
Ben 2. ayımın başındayım daha ve sivilcelerim inanılmaz derecede çok çıkıyor ve benim buna çok moralim bozuluyor. Elleriminde üstü çok kötü bu durum ne zaman geçer ne zaman tamamen kurtulurum bu durumda. İlk 1. ayı 10 mg lık kullandım şimdi 2. ay için 20 mg lık kullanıyorum. Ne zaman sivilcelerimde azalma başlar bilgi veriniz lütfen

Adsız dedi ki...

başlayalı 1 ay oldu tek sorun ağız çevresi..

Adsız dedi ki...

KÜBRA YALÇIN ıyı gunler bende sıvılce ılacı kullanıyorum cıkan sıvılcelerı sıkmamız sorun olur mu sızce iz falan kalır mı

sema altunsoy dedi ki...

Merhaba hepinize geçmiş olsun benim 1.ayim yeni doldu ama doktor ama clindoxly krem verdi kullanmiyorum yine hepsi geçer mi birde benim sivilcelerim üzeri yara szinde ayni mi bilgi verirseniz çok sevinirim

sema altunsoy dedi ki...

Bende 2.ayima yeni girdim avene güneş kremi kullanıyorum ama doktor clindoxly verdi onu kullanmiyorum yine ayni surede geçer mi acaba

sema altunsoy dedi ki...

Merhaba hepinize çok geçmiş olsun bu arada ben sabah 10 mg akşam 10 mg kulaniyorum sorularimi cevaplarsaniz çok sevinirim

merve dedi ki...

Merhaba ben bu ilacı 20 gündür kullanıyorum ve 20 mg kullanıyorum cenemde cok buyuk sivilce ve heryerim siyah nokta nasıl geçecek bunlar